ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در دنیای امروز که اینترنت به یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان تبدیل شده است، این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود که کسب و کارها، برای دستیابی به موفقیت بیشتر از حالت سنتی به حالت آنلاین تبدیل شوند. اصلی‌ترین راهکار برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین طراحی سایت است. اما تنها راه موفقیت در کسب و کار آنلاین طراحی یک سایت نخواهد بود.

برای اینکه یک سایت بتواند در موتورهای جستجو با رتبه و جایگاه خوبی به نمایش درآید باید یک استراتژی سئو موفق طراحی شود که سنگ بنای اصلی آن تحقیق کلمات کلیدی است. با اینکه موتورهای جستجو مانند گوگل در استراتژی‌های خود برای رتبه‌بندی سایت‌ها تغییراتی را ایجاد کرده‌اند اما همچنان کلمات کلیدی به عنوان یکی از ضروریات سئو و بهینه‌سازی سایت به شمار می‌آیند. بنابراین اولین گام برای طراحی استراتژی سئو و دستیابی به موفقیت در دنیای اینترنت یافتن کلمات کلیدی مناسب خواهد بود. 

کلمه کلیدی چیست و تحقیق آن چه اهمیتی دارد؟

کلمه کلیدی یا کلیدواژه به عبارات یا کلماتی گفته می‌شود که کاربران دنیای اینترنت برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد آن‌ها، این کلمات یا عبارات را در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می‌کنند. در واقع کلمه کلیدی دروازه‌ای برای ورود کاربران به سایت‌هایی است که در مورد عبارت جستجو شده اطلاعاتی را ارائه داده‌اند. تحقیق کلمات کلیدی به فرایندی اطلاق می‌شود که در آن به جستجوی واژه‌ها و کلماتی پرداخته می‌شود که برای محتوای یک سایت حائز اهمیت هستند. در واقع در این فرایند کارشناسان سئو بر اساس موضوع محتوای خود کلمات و واژه‌هایی را جستجو می‌کنند که احتمال دارد کاربران در گوگل به جستجوی آن‌ها بپردازند. 

تحقیق کلمات کلیدی برای تولید محتوا در سایت را می‌توان تنها روش علمی دانست که با استفاده از آن‌ها می‌توان رفتار کاربران در اینترنت و موتورهای جستجو را پیش‌بینی کرد. بر اساس آمار و اطلاعاتی که منتشر شده است، 91 درصد از صفحات و سایت‌های اینترنتی موفق نمی‌شوند از سمت گوگل یا سایر موتورهای جستجو ترافیکی دریافت کنند. این آمار نشان دهنده این است که این صفحات و سایت‌ها به اهمیت کلمات کلیدی در افزایش ترافیک سایت پی نبرده و برای آن اهمیتی قائل نشده‌اند. 

فرایند تحقیق کلمات کلیدی

فرآیند تحقیق کلمات کلیدی

قدم اول در فرایند تحقیق کلمات کلیدی این است که به این موضوع فکر کنیم که کاربران برای وارد شدن به سایت ما ممکن است چه کلماتی را در اینترنت جستجو کنند. در این فرایند باید دو شرط مهم مورد توجه قرار بگیرد:

  1. کسب شناخت کافی از حوزه فعالیت سایت خود: ضروری‌ترین و مهم‌ترین قسمت این فرایند به دست آوردن درک و شناخت کافی از حوزه فعالیت سایت است تا بتوان با تعیین موضوعات محتوای سایت، کلمات کلیدی مناسب برای آن‌ها را پیدا کرد.
  2. آشنایی با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: این ابزارها این امکان را فراهم می‌کنند که به وسیله آن‌ها بتوانید میزان جستجوی کلمات کلیدی مدنظر خود را توسط کاربران در اینترنت مورد بررسی قرار دهید و درک صحیحی از مخاطبان بدست آورید. 

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در زیر با نام برخی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا خواهید شد:

  • ابزار Keyword Planner
  • ابزار Bing Webmaster Tools
  • ابزار Google Search Console
  • ابزار KW Finder
  • ابزار Answer the Public

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.