غول موتور جستجو، گوگل، از عبارات یا کلمات کلیدی برای یافتن نتایج مرتبط استفاده میکند. اگر کسب و کار شما در صفحه اول رتبهای نداشته باشد، ترافیک زیادی دریافت نخواهید کرد. هدف اصلی تحقیق کلمه کلیدی و استفاده از انها، این است که حجم بیشتری از ترافیک هدفمند به سایت شما هدایت شود.
هدف جستجو را تجزیه و تحلیل کنید
هدف جستجو، به شناسایی کلمات کلیدی بر اساس دلیل جستجوی افراد کمک میکند. این اهداف به سه دسته تقسیم میشوند:
هدایتی: کاربر میخواهد یک صفحه سایت پیدا کند
اطلاعاتی: تحقیق در مورد یک موضوع
تجاری: تمایل به خرید
برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با بهترین نتایج، باید مانند مشتری خود فکر کنید.
نتیجه جستجوهایی مانند «خرید آبگرمکن کم هزینه» با جستجوهای «آبگرمکن خراب» بسیار متفاوت است. یکی عبارت کلیدی تجاری و دیگری اطلاعاتی است.
در حالت ایدهآل، محتوای شما باید برای هر 3 هدف مناسب بوده و مخاطب را ترغیب به کلیک بر CTA کند.
برای جستجوهای اطلاعاتی، باید محتوای منحصر به فرد مرتبط با آن عبارت را ارائه دهید.
مقالات وبلاگ برای این نوع جستجو عالی هستند و میتوانند شامل چندین عبارت کلیدی باشند. باید آن محتوا را به صفحات محصول یا فرمهای تماس خود پیوند دهید.
مقاصد تجاری یا انتقالی سادهترین راه جذب ترافیک بوده اما در عین حال بسیار رقابتی هستند.
انواع کلمات کلیدی را بشناسید
قبل از این ک جلوتر برویم، باید بدانید که سه نوع کلمه کلیدی وجود دارد. کلمه کلیدی اصلی، عبارتی و کلمه کلیدی طولانی.
کلمات کلیدی اصلی، یک یا دو کلمه طول دارند و وقتی انها را در گوگل سرچ می کنید، تعداد بسیار زیادی نتیجه برایتان بالا میآید.
کلمه کلیدی عبارتی کمی طولانیتر هستند، معمولا دو تا سه کلمه. کلمات کلیدی طولانی بیشتر از چهار کلمه دارند. آنها نتایج متمرکزتری تولید میکنند و بیشتر مردم یاد گرفتهاند که از آنها در حین جستجو استفاده کنند.
همانطور که میتوانید حدس بزنید، رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی بسیار دشوار است. با این حال، تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی آسانتر و مفیدتر است.
شناختن ابزارهای برنامه ریز کلمات کلیدی
یکی از بهترین نقاط شروع برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب این است که بدانید از کجا تحقیق خود را شروع کنید.
Google Keyword Planner یک ابزار رایگان برای بررسی کلمههای کلیدی مورد نظرتان در بازار رقابتی است.
به Google Keyword Planner میتوانید در پلتفرم Google Ads به آن دسترسی داشته باشید. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید، سپس از Google Keyword Planner برای وارد کردن یک عبارت کلیدی استفاده کنید.
نتایج نشان میدهد که چند نفر در طول زمان آن کلمات کلیدی را جستجو کردهاند. این سرویس همچنین عبارات مرتبط با میزان ترافیک مرتبط را نمایش میدهد.
میتوانید عباراتی را که به خوبی کار میکنند به برنامه تبلیغاتی خود اضافه کنید. این لیست برای گروه بندی کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در استراتژی سئو مفید است.
اگر جایگزینی برای Google Keyword Planner میخواهید، Moz Explorer را امتحان کنید.
یک کلمه کلیدی یا آدرس وب را وارد کنید. این سرویس به شما میزان ترافیک ورودی برای هر کلمه کلیدی را به صورت جداگانه نشان میدهد.