فرصت دستیابی به مشتریان بالقوه در YouTube بسیار زیاد است. 75 درصد بزرگسالان ایالات متحده از یوتیوب استفاده میکنند.بیش از نیمی از این کاربران هر روز از یوتیوب بازدید میکنند. حالا فرض کنید برند شما هم در این پلتفرم حضور داشته و تولید محتوا در یوتیوب انجام دهد.
خوشبختانه، ایجاد یک حساب کاربری یوتیوب کار دشواری نیست. ایجاد یک کانال موفق در یوتیوب کمی تلاش بیشتر میخواهد.
اگر محتوای عالی داشته باشید اما آن محتوا دیده نشود، پس تلاشهایتان چه فایدهای دارد؟
برای این که بازدید و دنبالکننده دریافت کنید، باید محتوای خود را بهینهسازی کنید. در ادامه برای شما راهنمایی برای تولید محتوا در یوتیوب و بهینهسازی آن آماده کردهایم.
بهینهسازی عناوین
از عناوین دقیق و مشخصی استفاده کنید که در آن کلمات کلیدی که گوگل بیشتر میپسندد به کار گرفته شده است. عنوان ویدیو اولین چیزی است بازدیدکنندگان یوتیوب از ویدیو شما میبینند. همزمان، این عناوین به موتورهای جستجو، موضوع ویدیو را نشان میدهند.
بهینهسازی بخش توضیحات
در این بخش هم باید دقیق و واضح حرف زده و اطلاعات اضافهتری بنویسید. کلمات کلیدی انتخابی باید در توضیحات ظاهر شوند و برای افزایش بازدید، میتوانید لینک پلی لیستهای خود را نیز قرار دهید.
یکی دیگر از راههای جذاب کردن توضیحات، علامتگذاری زمانی بخشهای مختلف ویدیو است. وقتی یک دقیقه مثل 12:32 را در بخش توضیحات مینویسید، کاربر با کلیک روی آن میتواند مستقیم به این زمان از ویدیو برود. اگر در ویدیوی خود موضوعات مختلفی را پوشش میدهید، جلوی هر دقیقه، موضوع بخش را بنویسید.
استفاده متعادل از تگها
تقریبا همه دوست دارند بخش تگهای خود را از تگهای مختلف پر کنند اما شما میتوانید با چند تگ مختلف ساده که به محتوای شما وابسته است، بیشترین بهره را از این بخش ببرید. هدف این بخش این است که ویدیوهای شما به دست کسانی که واقعا انها را نیاز دارند برسند.
علاوه بر آن، تگها به الگوریتم یوتیوب برای فهمیدن موضوع ویدیو شما کمک میکند. برای این که ویدیوها شما به دست کاربران هدف برسد، از یک یا دو دستهبندی هم استفاده کنید.
درک الگوریتم یوتیوب
مهمترین کاری که برای تولید محتوا در یوتیوب باید انجام دهید، مطالعه و درک کردن روش کار الگوریتم یوتیوب است.
اگر تا به حال درمورد آن چیزی نشنیدهاید، حتما مطالعه را شروع کنید.
این الگوریتمها نه تنها نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار میدهند بلکه بخش ویدیوهای پیشنهادی و ویدیوهای نشان داده شده در سایدبار «What’s up next» را کنترل میکنند.
برای دیده شدن ویدیوها، باید چکار کرد؟
- تامبنیلهایی بسازید که نگاه کاربر را به خود جذب کند.
- برای کانال خود، عکس پروفایل مناسب و مرتبط انتخاب کنید.
- عنوان جذابی برای کانال خود انتخاب کنید.
- یادتان نرود که اولین بخش توضیحات، در جستجوی گوگل نمایش داده میشود. پس تا جایی که میتوانید آن را خلاصه اما پر محتوا بنویسید.
- و نکته پنجم که از همه مهمتر هست، یک استایل ثابت برای مواردی 1 تا 4 نگه دارید تا مخاطب با دیدن تامبنیل و عنوان ویدیو، بفهمد این ویدیو برای شماست.
جمعبندی
تمام اطلاعاتی که برای تولید محتوا در یوتیوب نیاز دارید، در سراسر وب قابل مشاهده هستند. حالا که مراحل تولید محتوا در یوتیوب را شناختید، میتوانید تحقیق و برنامهریزی را شروع کنید. درصورتی که می خواهید از اول پرقدرت شروع کنید، انتخاب آژانس تولید محتوا مناسب که کارهای تولید محتوای شما را انجام دهد، را پیشنهاد میدهیم.