در حالی که صدها استراتژی بازاریابی مختلف وجود دارد، تنها یکی از آنها منجر به فروش مستمر میشوند: تبلیغات در شبکه های اجتماعی.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات طراحی شده برای کاربران پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است. شبکههای اجتماعی از اطلاعات کاربر به منظور ساخت مرتبطترین تبلیغات مبنی بر تعاملات در یک پلتفرم خاص استفاده میکنند. در بسیاری از موارد، زمانی که بازار هدف با دموگرافی کاربر از یک پلتفرم اجتماعی سازگاری دارد، تبلیغات در شبکههای اجتماعی منجر به نرخ فروش بسیار بالا با هزینه تهیه و دستیابی بسیار پایین میشود.
مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه میباشند؟
شاید از خود بپرسید که تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه مزایای نسبت به سایر روشهای تبلیغ دارند. برای پاسخ دادن به این سوال، لازم است تا برخی از این مزایا را با هم مرور کنیم:
- اکثر روشهای تبلیغاتی به منظور دستیابی به نرخ بازده سرمایهگذاری یا ROI به یک زمان قابل توجه نیاز دارند. به عنوان مثال، بازاریابی محتوا زمانی عملکرد خوبی خواهد داشت که از نظر سئو و بکلینکها پیشرفت کرده باشد.
- برخی از روشهای تبلیغاتی دارای نتایج سریعی هستند ولی این نتایج یکنواخت و مستمر نمی باشند. به عنوان مثال، بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ دارای نتایج سریع از نظر فروش است (البته با هزینهی بالا). اما این نتایج با گذشت زمان باقی نمیمانند. در عوض، میزان فروش با گذشت زمان کاهش پیدا میکند.
- برخی از روشهای تبلیغاتی مستمر ولی زمانبر هستند. به عنوان مثال، AdWords میتواند نتایج مستمری را برای برند شما ایجاد کند ولی رسیدن به چنین جایگاهی به زمان قابل توجهی نیاز دارد.
به کمک تبلیغات در شبکه های اجتماعی، شما میتوانید انتظار فروش قابل قبول از اولین روز راهاندازی وبسایت خود داشته باشید.
امروزه، شبکههای اجتماعی بسیار زیادی وجود دارند که تبلیغات در اکثر آنها هیچ فایدهای به همراه ندارد. همواره توصیه میشود که از محبوبترین پلتفرمها استفاده کنید. سپس، وقتی به سود قابل توجهی دست یافتید، میتوانید در کمپینهای مختلف سرمایهگذاری کنید.
در ادامه، 6 شبکه اجتماعی مختلف که تاثیرگذاری تبلیغات در آنها اثبات شده است را معرفی خواهیم کرد.
بهترین شبکههای اجتماعی جهت تبلیغات
در سال 2020، نام این 6 شبکه اجتماعی به عنوان بهترین پلتفرمها جهت تبلیغات ارائه شدند:
- تبلیغات در فیسبوک
- تبلیغات در اینستاگرام
- تبلیغات در توییتر
- تبلیغات در پینترست
- تبلیغات در لینکدین
- تبلیغات در اسنپ چت
از جمله مهمترین مزایای تبلیغات در این 6 پلتفرم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رشد میزان فروش و طرفداران
- استفاده از محتوای تولید شده برای مشتری به منظور تبلیغات
- هدف قرار دادن بهتر مشتریان جدید و قدیمی که منجر به صرفهجویی در هزینهها میشود
- استفاده از تحلیل پلتفرم به منظور تعیین برندگان
یکی از جذابیتهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی این است که هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. نیازی نیست صبر کنید تا کسی وبلاگ شما را بخواند. نیازی نیست صبر کنید تا کسی کلمات کلیدی هدف شما را جستجو کند.
انتخاب بهترین شبکه اجتماعی جهت تبلیغات به سه فاکتور بستگی دارد:
- مشتریان هدف شما بیشتر در کدام پلتفرم فعال هستند؟
- مشتریان هدف از کدام پلتفرم بیشتر از بقیه قابل دسترسی هستند؟
- مشتریان هدف شما در کدام پلتفرم بیشتر با تبلیغات ارتباط برقرار میکنند؟
به منظور دستیابی به موفقیت در شبکههای اجتماعی نیاز است تا ابتدا جواب این سه پرسش را به درستی پیدا کنید و سپس، پلتفرم موردنظرتان را انتخاب نمایید.
لینک منبع: bigcommerce.com