باشگاه آذر


مقاله در یک نگاه

خستگی و افت انرژی یکی از مشکلات شایعیست که بسیاری از کارمندان و دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می کنند. چندین روش مثل مصرف قهوه و شکلات برای افزایش موقتی انرژی وجود دارد. اما برای افزایش انرژی در طول شبانه روز به روش های بهتری همچون استراحت کامل، موکول کردن رابطه ی جنسی به صبح، مصرف پروتئین در وعده ی صبحانه، دوش آب سرد و مدیتیشن نیاز دارید.

وقتی به شدت خسته اید، به سراغ یک راه حل سریع برای رفع آن می گردید. احتمالا مصرف قهوه یا مقداری شکلات، سریع ترین شیوه هاییست که به ذهنتان می رسد. اما این روش ها موقتی هستند و تمام انرژی روزانه ی شما را تامین نمی کنند. برای افزایش انرژی کل روز، شما به روش های مداوم تری نیاز دارید. با باشگاه آذر همراه باشید تا راهکارهای موثرتری به شما پیشنهاد دهد.

هفت ساعت کامل بخوابید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

اجازه دهید با بدیهیات آغاز کنیم. هر چند ۷ ساعت خواب شبانه را نمی توان جزء بدیهیات دانست، چرا که بسیاری از مردم به آن عمل نمی کنند. اما خوابیدن ۷ ساعت کامل در شبانه روز، آسان ترین کاریست که می تواند انرژی شما را افزایش دهد.

رابطه جنسی خود را به صبح موکول کنید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

در هنگام رابطه جنسی، اکسی توسن آزاد شده از بدن خلق و خو را بهبود می بخشد، درد را آرام می کند و موجب بازیابی و افزایش انرژی می شود. روز خود را اینگونه آغاز کنید تا تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

پیشنهاد باشگاه آذر: غذاهایی که موجب افزایش میل جنسی می شوند

چراغ ها را روشن کنید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

به محض بیدار شدن از خواب، یک چراغ روشن کنید، پرده ها را عقب بزنید و اگر می توانید صبحانه را در حیاط نوش جان کنید. این کار موجب افزایش هورمون سروتونین (هورمون ضد افسردگی) شده و حتی به کاهش وزن نیز کمک می کند.

بیشتر پروتئین مصرف کنید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

یک صبحانه ی پر کربوهیدرات، موجب خواب آلودگی شما در اواسط روز می شود. برای پیشگیری از این احساس کسالت، به صبحانه ی خود پروتئین اضافه کنید. روی املت اسفناج خود کمی کره ی بادام زمینی بریزید. پروتئین موجود در تخم مرغ و کره ی بادام زمینی و آهن موجود در اسفناج، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و انرژی فرد را در طول روز حفظ می کند.

تمرین های مدیتیشن انجام دهید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

 

هیچ چیز بیشتر از یک ذهن غیر متمرکز، انرژی افراد را تحلیل نمی دهد. انجام حرکات مدیتیشن، موجب آرامش و افزایش انرژی می شود. در یک مکان آرام بنشینید، چشم ها را ببندید و روی تنفس یا یک مانترا (یک شعار یا ذکر) متمرکز شوید. انجام این کار تنها برای ۵ دقیقه استرس شما را به شدت کاهش می دهد.

دوش آب سرد بگیرید

افزایش انرژی- موفقیت- باشگاه آذر

دوش آب گرم پیش از خواب آرامش بخش است، اما دوش آب سرد موجب افزایش ضربان قلب و ترشح آدرنالین می شود. به علاوه موجب افزایش انرژی شما می شود.

مترجم: مریم اصیلی 

درباره : بدنسازی