باشگاه آذر


امروز می خواهم دستور پخت فلافل برگر را به شما آموزش بدهم که علاوه بر کم کالری بودن به دلیل پروتئین و فیبر بالایی که دارد می تواند به خوبی سیرتان کند. گاهی دلمان می خواهد مقدار وعده غذایی مان زیاد اما کالریش کم باشد واقعا چنین چیزی ممکن است؟ باید بگویم بله هست بعضی غذاها کالری کم و حجم بالا دارند. چنین غذاهایی به شما انرژی پایدار می دهند به این معنی که مانند کربوهیدرات های ساده به صورت ناگهانی قند خونتان را بالا نمی برند.

دستور پخت فلافل برگر

پروتئین و فیبر به دیر هضم شدن غذا کمک می کنند و همین باعث می شود قند خون برای مدت زمان طولانی حالت متعادل خود را حفظ کند. وقتی قند خون متعادل باشد یعنی احساس گرسنگی ندارید. یک مزیت دیگر این غذا آن است که فوق العاده مناسب افراد دیابتی است. تمام تلاش یک بیمار دیابتی متعادل نگاه داشتن قند خونش است وفلافل برگر امروز ما چنین ویژگی را دارد.

ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر باشگاه آذر

 

مواد لازم

نخود کنسروی: ۴۰۰ گرم شسته و سپس خشک شود

پیاز قرمز کوچک: یک عدد که به خوبی خرد شده باشد

سیر: یک حبه خرد شده

جعفری: به اندازه یک مشت

زیره: یک قاشق چای خوری خرد شده

گشنیز : یک قاشق چای خوری خرد شده

پودر فلفل تند: یک دوم قاشق چای خوری

آرد ساده: دو قاشق غذا خوری

روغن آفتاب گردان: دو قاشق غذا خوری

نان ساندویچی نازک و سبوس دار برای سرو غذا

سسی که خودتان در خانه درست می کنید برای سرو غذا ( ترجیحا سس انبه )

سالاد برای سرو غذا

 

دستور پخت فلافل برگر

آب یک قوطی ۴۰۰ گرمی نخود را خالی کنید و با دستمال تمیز، آرام خشک شان کنید. نخود ها را به همراه پیاز قرمز کوچکی که خرد کرده بودید، یک حبه سیر، جعفری، زیره، گشنیز، پودر فلفل تند، دو قاشق غذا خوری آرد و مقداری نمک داخل مخلوط کن بریزید.

مواد درون مخلوط کن را تا زمانی که به خوبی نرم شوند مخلوط کنید و سپس با دستتان به شکل چهار قرص فلافل بزرگ درشان بیاورید.

در یک ماهی تابه نچسب دو قاشق غذا خوری روغن آفتاب گردان را گرم کنید. قرص های فلافل را اضافه کنید و سپس خیلی سریع هر سمت را به مدت ۳ دقیقه بپزید تا زمانی که مقداری طلایی شوند.

در پایان به همراه نان، سس و سالاد غذا را سرو کنید و از آن لذت ببرید.

 

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده است. هر وعده شامل یک عدد فلافل برگر به همراه نان می شود. اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: ۱۶۱

چربی در یک وعده: ۸ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۱ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۱۸ گرم

قند در یک وعده: ۱ گرم

فیبر در یک وعده: ۳ گرم

پروتئین در یک وعده: ۶ گرم

نمک در یک وعده: ۰٫۳۶ گرم

درباره : بدنسازی