باشگاه آذر


املت پنیر و گوجه فرنگی

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است. اگر املت پنیر و گوجه فرنگی را درست انتخاب کنید می توانید در طول روز انرژی لازم برای انجام کارها را داشته باشید و بی دلیل احساس گرسنگی نکنید. بسیاری از ما با یک انتخاب غلط خود را در خطر پرخوری در طول روز قرار می دهیم.

املتی که امروز به شما آموزش می دهم حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است دو ماده مغذی که وقتی وارد بدن می شوند به تثبیت سطح قند خون کمک می کنند و در نتیجه دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد. سالم غذا خوردن کاری دشوار نیست فقط باید به آنچه وارد بدنتان می کنید نگاه کنید. سایت دکتر باشگاه آذر برای ساده تر کردن کارِ شما بخشی جامع به نام آشپزی را رایگان در اختیارتان قرار داده. همچنین شما می توانید با ثبت نام در برنامه غذایی به اندام زیر نظر بهترین کارشناسان و با برنامه غذایی دکتر باشگاه آذر به سادگی وزن دلخواه خود را بدست بیاورید.

 

مواد لازم:

دو تخم مرغ بزرگ

دو سفیده تخم مرغ بزرگ

دو قاشق غذا خوری آب

یک قاشق غذا خوری گشنیز خرد شده

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک هشتم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه

اسپری پخت یا مقداری روغن

یک چهارم فنجان پنیر چدار کم چرب

یک دوم فنجان گوجه فرنگی خرد شده به صورت مکعبی بدون دانه

گشنیز تازه، خرد شده

 

دستور پخت:

شش مورد اول از لیست مواد لازم را در یک کاسه متوسط با هم ترکیب کنید. با یک قاشق چوبی به خوبی هم بزنید.

یک ماهی تابه متوسط را روی حرارت متوسط رو به بالا حرارت دهید. ماهی تابه را با اسپری پخت یا کمی روغن چرب کنید. میکس تخم مرغ را درون ماهی تابه بریزید و تا زمانی که تخم مرغ ها نزدیک به آماده شدن کنند ادامه دهید.به آرامی گوشه میکس تخم مرغ را بلند کنید و قسمت های نپخته را به سمت جایی حرکت دهید که با ماهی تابه تماس برقرار کنند و پخته شوند. به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که تخم مرغ ها آماده شوند ادامه دهید. پنیر را روی تخم مرغ بریزید. گوجه ها را روی نیمی از املت بریزید و از وسط املت را تا کنید.

املت را از وسط نصف کنید. و هر نصف را به یک بشقاب منتقل کنید. با گشنیز تزئین شان کنید. املت شما آماده سرو است.

 

اطلاعات تغذیه ای املت پنیر و گوجه فرنگی

مواد گفته شده در دستور پخت املت پنیر و گوجه فرنگی برای دو وعده است. هر وعده شامل یک دوم املت می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می شود.

 

کالری: ۱۴۷

کالری از چربی در یک وعده: ۰٫۰ درصد

چربی در یک وعده: ۷٫۷ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۳٫۴ گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: ۳ گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۰٫۹ گرم

پروتئین در یک وعده:۱۳٫۹ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۳٫۸ گرم

فیبر در یک وعده: ۰٫۵ گرم

کلسترول در یک وعده: ۱۹۰ میلی گرم

آهن در یک وعده: ۱٫۴ میلی گرم

سدیم در یک وعده: ۵۱۰ میلی گرم

کلسیم در یک وعده: ۱۳۲ میلی گرم

ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر باشگاه آذر

درباره : بدنسازی